keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

2 päivä: vanhemmat


Mun vanhemmat. Ovat tavallisia työläisiä, vain peruskoulun käyneitä. Loivat kaiken mun varaan. Kyllä meiän tyttö menee lukioon. Meiän tyttö on ainoa, jolla on päätä siihen. Tällä hetkellä toinen on taivaassa ja toinen työtön ja alkoholisoitunut. Itse pelkään meneväni samaa reittiä kuin taivaassa olevan. Lapsien saanti pelottaa. Entä jos hekin jäävät teini-iässä vailla äitiä?

Ollaan kaikki lapset saatu tiukka kasvatus. Meillä on ollut sääntöjä ja rajoja. Meille on annettu selkään, jos olemme toistuvasti rikottu sääntöjä. Lisäksi ainakin itse vietin paljon kotiarestissa teininä aikaani. Mun vanhemmat eros, kun olin vielä ala-asteella. Jäätiin äidille asumaan ja muutettiin toiselle puolelle kaupunkia. Isällä käytiin, joka toinen viikonloppu. Lisäksi meiän elämään kuulu monen vuoden aikana lukuisia äiti- ja isäpuolia.

Tästä meni muutama päivä, niin äitihän siirty taivaaseen. Joten mehän muutettiin isälle. Isälle, joka saatto välillä kadota moneks päivää kotoolta ja olla jossain paskareissulla. Tavallista oli, että meiän isä istu mäyräkoiran kanssa parvekkeella ja täytti ristikoita. Ei meiän isä pahapäinen ollu humalassa. Päinvastoin. Se oli rentoutunut ja hauska.

Vasta vuosia myöhemmin tajusin, kuinka mun isän touhut oli väärin. Ei kukaan lapsi ansaitse tuollaista.

Heh, tuli postaus myöhässä ja vielä aika sekavasti, mutta jos se nyt tästä taas J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti